Het verkennen van Pretoria en the Lion park.

7 februari 2014 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Tijdens de eerste paar dagen zijn er verschillende dingen geregeld. Allereerst hebben we onze hangplek uitgekozen in Pretoria, deze bevindt zich in  Brooklyn mall in de vodacom winkel (in Nederland vodafone). In deze zaak zijn we in de korte tijd dat we in Zuid Afrika zijn we al dagelijks te vinden tussen 9 en 10 's morgens om onze Afrikaanse nummers te regelen (en ja we zijn nu allemaal bereikbaar, eindelijk).

Verder stond nog op de prioriteiten lijst 'een auto regelen'. Hiervoor zijn we met zijn drieën naar SA car hire  (wij noemen hem ook wel Ian). Hiervan hebben we een 'oude' Volkswagen gehuurd, welke we de dag erna al hebben ingeruild voor een automaat (zo goed ging het).

Met onze Nederlandse tomtom zijn we erin geslaagd om naar Lion park te rijden, deze is gelegen in Johannesburg. Hier hebben we geluncht (ze hadden zelfs vegetarisch eten) en deelgenomen aan een Guided game drive ook wel safari . Hier konden we genieten van verschillende antilopen, buffels, zebra's, giraffen, struisvogels,  cheeta's en natuurlijk zoals het al zegt leeuwen. En natuurlijk hadden we geluk dat veel dieren pas jongen hadden gekregen en dat het zonnetje mooi scheen (waardoor de blanke onder ons een ander kleurtje hadden gekregen, ook wel rood genoemd). Na de safari zijn we naar de cub world gegaan, Dit houd ook wel knuffelen en spelen met leeuwen welpjes in (dus genieten).

Weetjes:

- Miauwen naar een struisvogel is niet effectief (dit heeft Joris vanmiddag bewezen)

- Dat er ook wespen zijn in Zuid Afrika (niet leuk voor mij)

- Dat het wel raadzaam is om een kruispunt in te voeren op de tomtom als je op de juiste bestemming wil aankomen

- Dat de man van SA car rent best eng is en dat je bij hem de koppeling van de auto niet tot nauwelijks mag gebruiken (hierdoor de ruil naar de automaat)

- Dat Afrikaanse auto's beschikken over een choke, deze zorgt er voor dat de motor meer brandstof krijgt (oftewel het zelfde als een gas pedaal maar dan handmatig)

- Dat de mensen in Zuid Afrika geen kleine fooi accepteren maar zeggen dat je hier zelf jelly beans voor kunt kopen

1. Wilma:
    7 februari 2014
    Leuk verhaal net als of je er zelf bij was , smeer je wel goed in met after sun.
  2. Wilma:
    7 februari 2014
    Geweldig verhaal, net alsof je erbij bent.
    Smeer je wel goed in!