Eindelijk weer terug in Nederland.

31 mei 2014 - Maastricht, Nederland

Na een lange nachtvlucht van Johannesburg naar Londen Heathrow, is het dan eindelijk zaterdag. Na een vlucht van meer dan 11 uur (het viel wel mee na al die lange busreizen van de afgelopen tijd), hadden we (Hagata en ik) onze overstap in Londen. Hier moesten we elkaar een paar uur entertainen (ongeveer 4 uur, erg lang dus), we hebben nog even in de winkels op het vliegveld gekeken en ons energie niveau proberen op te krikken (we vielen allebei bijna in slaap). Hierna was het dan bijna zover, na 3 1/2 maand zouden we dan eindelijk terug zijn in Europa (ja, we vlogen naar Düsseldorf). Hier kon ik dan eindelijk mijn moeder, vader en Dineke weer in de armen sluiten (wat was ik blij). Na de uitbundige begroeting (viel wel mee hoor), zijn we nog wat gaan drinken voordat Hagata en ik afscheid namen (gelukkig maar voor een korte periode).

Eenmaal thuis aangekomen (Niets is zo fijn als je eigen huis), heb ik natuurlijk lang de tijd genomen om de honden te begroeten en ja ik werd hartelijk verwelkomd (ze hadden me gemist). Hierna heb ik thuis alle souvenirs laten zien (het waren er nog genoeg, altijd leuk), me gedoucht (moest ook wel na zo'n lange reis) en de koffer uitgeruimd.  Wat is het toch weer heerlijk om thuis te zijn.

Op zondag was het dan eindelijk zover en kon ik weer samen met Boreas (een van de honden, voor wie dit nog niet wist) meedoen aan de hondencursus. Dit ging erg goed (alsof ik nooit weg geweest was) en was weer erg leuk om samen te doen (lekker weer conditie opbouwen).

De rest van de week heb ik de tijd gehad om weer te wennen aan het dagelijkse leven van Nederland.

Weetjes:

- Dat ik voorafgaande aan de vlucht het niet geregeld kreeg om mijn eten op vegetarisch te zetten (zelfs niet bij het inchecken), maar dat ik gewoon vegetarisch eten heb gekregen in het vliegtuig (wat een geluksvogel ben ik toch)

- Dat ik er zo aangewend was om Engels te spreken dat ik er goed op moet letten om in Nederland niet in de winkels Engels beginnen te praten

- Dat de ramen van de auto in Nederland ook heel schoon blijven, ik heb nu het probleem dat de ruitenwissers en de lampen omgewisseld zijn (was er net aangewend dat het andersom zat)

Ik wil graag iedereen bedanken voor het lezen (en voor sommige meeleven) en volgen van mijn reisblog.