Het laatste weekend bij Friends.

11 mei 2014 - Pretoria, Zuid-Afrika

Het is alweer bijna zover om ons huis bij Friends vaarwel te zeggen, de tijd is echt omgevlogen. Na een onrustig nachtje (met veel geluid), was de laatste zaterdag in mijn eigenkamer wakker worden bij Friends een feit. Na samen ontbeten te hebben met Joris (hij is alleen een beetje stil in de morgen, hoezo opstart problemen),  zijn we weer terug gegaan en heb ik mijn koffers proberen in te pakken (is moeilijker dan het lijkt). Ik had tegen Joris gezegd dat hij mocht bepalen wat we (Hagata, Joris en ik) gingen doen dit weekend (zeer gevaarlijk) als afscheid. Hij heeft ervoor gekozen om lekker naar de Hazelfood market te gaan en daar ook te lunchen. Het was er wederom erg druk, maar gelukkig konden we toch nog ergens zitten en genieten van ons eten (een wrap op zijn Afrikaans) en het heerlijke weer (zon, zon, zon, ik voel nu echt dat ik in Afrika ben).  Na de middag hebben we nog lekker kunnen genieten van de rust (en het inpakken van de koffers) bij Friends.

s’ Avonds hadden we Felicia uitgenodigd om te komen eten (we hadden nog veel restjes van de braai (barbecue) van gisteren). We hebben wederom zeer lekker gegeten en genoten van elkaars gezelschap.

Op zondag zijn Hagata en ik de laatste dingen gaan regelen (ja, maandag is het al weer tijd om te vertrekken bij Friends). We zijn toen nog even naar de wasserette gegaan om de laatste kleren te wassen, ook hebben we de auto een poetsbeurt cadeau gedaan, omdat hij morgen ingeleverd moet worden bij Avis (ja de auto gaat ook weg, arme Joris). Verder zijn we nog de laatste boodschappen gaan doen in Brooklyn mall, hier hebben we nog een nekkussen gekocht voor de lange busreizen die we gaan maken (en proberen we onderweg te slapen). Hierna zijn we terug naar Friends gegaan om lekker te lekker te lunchen (ja je raad het al, alweer restjes, maar wel lekker).  Als verrassing hebben we ook nog het genoegen gehad om Felicia (vriendin bij Friends) haar moeder te ontmoeten. Zij was opbezoek bij Felicia om samen Moederdag te kunnen vieren (en zich lekker in de watten te laten leggen natuurlijk).

s’ Avonds zijn Hagata, Joris en ik nog lekker uiteten gegaan als afscheid van elkaar (wat gaan we Joris toch missen en hij ons hoop ik toch). Dit hebben we natuurlijk gedaan in Brooklyn mall bij een Italiaans restaurant. Het was weer heerlijk en we hebben erg kunnen genieten van elkaars gezelschap.

Weetjes:

- Dat Tertius (eigenaar van Friends) al heeft gezegd dat hij iedereen die weg gaat bij Friends een kus op de mond zou geven (alvorens likt hij eerst even om zijn mond). Hierdoor zijn we er toch serieus over na aan het denken om met de noorderzon te vertrekken (grapje)

- Dat Hagata en ik allebei speciaal een nekkussen hebben gekocht, zodat we geen excuus meer hebben om niet te slapen (o, wat zijn we toch slechte slapers)

- Dat voor mij Moederdag vervroegd was naar vorige week zondag, dit omdat Mama en Dineke er toen nog waren (natuurlijk doe ik het vandaag gladjes over)