Het laatste weekend met mama en Dineke.

8 mei 2014 - Pretoria, Zuid-Afrika

Voor de zaterdag hadden we(mama, Dineke, Hagata en ik) gepland om naar de Hazelfood market te gaan in Prertoria (onze hangplek van de zaterdag). Eenmaal op de markt aangekomen zagen we dat het er heel druk was (veel drukker dan normaal). Hagata en ik hebben de taak van gids op ons genomen en zo zijn we dan de hele markt overgegaan om alle kraampjes te bekijken (en te keuren wat we wilde eten). Mama, Dineke en ik hebben toen gekozen voor het Mexicaanse kraampje (deze kies ik bijna altijd, lekker vegetarisch). Mama en Dineke hebben toen gekozen voor een burrito (Dineke wou het gerecht met de meeste vulling (groenten)) en ik heb gekozen voor een quesadilla (en ja ik heb moeten google voor de goede spelling hiervan).  Na de markt hebben we het rustig aangedaan en hebben we kunnen genieten van het lekkere weer (28 graden met zon). We zijn toen gezellig buiten gaan zitten met wat te drinken en lekker gebak net vers (dat hoop ik te minsten) op de markt gekocht. ’s Avonds hebben we (mama, Dineke en ik) nog lekker samen gekookt (en heeft Dineke lekkere appelmoes gemaakt) en hebben we een etentje gehouden in ons huis bij Friends.

De andere halve week was weer te snel omgegaan en het was alweer zondag wat betekende dat mama en Dineke weer terug zouden vliegen naar Nederland (dit vond ik op zijn minst gezegd niet leuk). Nadat de koffers waren ingepakt, met een heleboel souvenirs van mama, Dineke, Hagata en mijzelf in de handbagage (en nog meer spullen van Hagata en mij in de gewone koffer) waren ze al weer klaar voor vertrek. We zijn toen al vroeg richting Johannesburg gereden (kleine auto, met veel mensen en veel bagage), hier hebben we nog de Farmers market bezocht. Hier hebben mama, Dineke en ik kunnen genieten van een taco (een vegetarische natuurlijk) en Hagata van de mediterrane  (vegetarische) tapas (hoezo ik heb geen goede invloed op haar). Na de Farmers market was het dan echt zover en vertrokken we naar het vliegveld. Op het vliegveld hebben we nog wat gedronken, maar jammer genoeg was het al snel tijd (veel te snel) om afscheid te nemen en mama en Dineke een goede reis terug te wensen naar Nederland (ik kon ze niet overhalen om te blijven). Na een lang afscheid (veel te kort) gingen ze dan toch door de douane, hier hebben we naar elkaar gezwaaid tot we elkaar niet meer konden zien. Na een lange en emotionele dag (vooral voor mij), zijn Hagata en ik toen weer richting huis gekeerd en hebben we voor de rest een rustige avond gehad (veel te rustig).

Weetjes:

- Dat de Farmers market zo vol was dat het net een mierennest leek (nog steeds was het leuk en gezellig hoor)

- Dat in een kleine auto zelfs 4 personen met 2 grote koffers en handbagage kunnen (iedereen adem inhouden en proppen maar)

- Dat je in Zuid Afrika meer spullen langs de weg kan kopen dan in een winkel (in elke straat loopt/staat wel iemand wat te verkopen)

- Dat op het vliegveld in Johannesburg een Braziliaanse invasie was, er was een hele rij (hele vliegveld lang) Braziliaanse toeristen aangekomen (we konden natuurlijk wel goed meeluisteren met hun gesprekken met dank aan Hagata)